Εφαρμογή Συστημικών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας σε Όλες τις Βαθμίδες του Σχολείου

Ημέρα: Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 | Ώρα: 12:00 - 15:00 | Διάρκεια Εργαστηρίου: 3 ώρες
Κόστος συμμετοχής: 15€
Ανώτατο όριο συμμετεχόντων: 80

ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ: Achilles N. Bardos, Ph.D., Professor of School Psychology, University of Northern Colorado.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Αναγνωρίζοντας τη σχέση μεταξύ ψυχικής υγείας και ακαδημαϊκής επίδοσης και την ανάγκη αντιμετώπισης των ακαδημαϊκών αι συμπεριφορικών αναγκών των μαθητών πολλά σχολεία στις ΗΠΑ έχουν αναπτύξει επιτυχώς ολοκληρωμένα μοντέλα χορήγησης υπηρεσιών ψυχικής υγείας που αναφέρονται ως «Σύστημα πολλαπλών βαθμίδων υποστήριξης» (Multi-TIer Systems of Support ή MTSS). Αυτά τα μοντέλα αναγνωρίζουν την ανάγκη και απαιτούν τη συσσώρευση δεδομένων για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων ξεκινώντας από (α) την προώθηση της ιδέας στο διοικητικό και διδακτικό προσωπικό, (β) διερεύνηση των αναγκών του προσωπικού μέσω ερωτηματολογίων αξιολόγησης αναγκών, (δ) αναγνώριση συναισθηματικών αναγκών των μαθητών και (ε) δημιουργία σχολικών ομάδων για τη μετάφραση των δεδομένων συμπεριφορικής εξέτασης (Universal screening of Behavior) σε παρεμβατικές προσπάθειες, είτε συστημικές, είτε σε μικρές ομάδες η εξατομικευμένες. Θα παρουσιάσουμε τα διάφορα βήματα και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν σαν ομάδα ο ψυχολόγος, ο σχολικός σύμβουλος η ο διευθυντής ενός σχολείου για την εφαρμογή ενός παρομοίου προγράμματος ξεκινώντας από την συλλογή δεδομένων (behaviorscreening), την ανάλυση δεδομένων, και το εντοπισμό μαθητών με πιθανές ανάγκες υποστήριξης καθώς επίσης πως σχεδιάζεται και πως παρακολουθείται μια παρέμβαση. Θα παρουσιάσουμε μερικές συστημικές παρεμβάσεις και τεχνολογίες/λογισμικά προγράμματα που διευκολύνουν αυτές τις διαδικασίες. Για παράδειγμα, θα παρουσιάσουμε ένα web-based εργαλείο, το Σύστημα Αξιολόγησης και Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Συμπεριφοράς -BIMAS (McDougal, J., Bardos, Α., & Meier, S. (2011). Θα παρουσιάσουμε αναλυτικά και με παραδείγματα από μεγάλα σχολεία στις ΗΠΑ την εφαρμογή του σε όλα τα στάδια του μοντέλου ψυχικής υγείας «Συστήματος πολλαπλών βαθμίδων υποστήριξης». Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία και την πρόσβαση στο λογισμικό για την εφαρμογή του στα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά.

Η ζωγραφιά ως μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί και τον ειδικό: Οι δεξιότητες του αποτελεσματικού ακροατή

Ημέρα: Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 | Ώρα: 13:00 - 15:00 | Διάρκεια Εργαστηρίου: 2 ώρες
Κόστος συμμετοχής: 15€
Ανώτατο όριο συμμετεχόντων: 20

ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ: Καίτη Καραγιάννη, Ψυχολόγος, ΜΑ

ΣΥΝΕΙΔΕΝΑΙ - ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η ζωγραφική αποτελεί βασικό μέσο επικοινωνίας στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Συχνά το παιδί χαρίζει μια ζωγραφιά στον επαγγελματία που δουλεύει μαζί του σε εκπαιδευτικό, διαγνωστικό ή θεραπευτικό επίπεδο. To εργαστήριο αυτό αποσκοπεί (α) στην αναγνώριση των συνηθέστερων εμποδίων που δημιουργούμε στην επαφή μας με το παιδί όταν μας φέρνει μια ζωγραφιά και (β) στην ανάδειξη των επικοινωνιακών τεχνικών που ενισχύουν τη σχέση μας με το παιδί. Συνδυάζοντας θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας, συμβουλευτικής και εικαστικής ψυχοθεραπείας, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων να ενδυναμώσουν τις δεξιότητες για αποτελεσματική επικοινωνία με το παιδί στην παρουσίαση μιας ζωγραφιάς. Όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν, μπορούν να φέρουν παιδικές ζωγραφιές από το προσωπικό τους αρχείο προς επεξεργασία.

Oi Δηλώσεις Συμμετοχής για το Εργαστήριο 2: "Η ζωγραφιά ως μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί και τον ειδικό: Οι δεξιότητες του αποτελεσματικού ακροατή" έχουν συμπληρωθεί.

Σχολική Διαμεσολάβηση: Πρόληψη της σχολικής βίας με ειρηνικές πρακτικές επίλυσης των συγκρούσεων

Ημέρα: Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 | Ώρα: 13:00 - 15:00 | Διάρκεια Εργαστηρίου: 2 ώρες
Κόστος συμμετοχής: 15€
Ανώτατο όριο συμμετεχόντων: 40

ΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:
Δρ. Σοφία Χατζηνικολάου, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε
Nικολέτα Ηλιάδου, Παιδαγωγός

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Πρόκειται για ένα βιωματικό εργαστήριο στο οποίο θα παρουσιαστεί ο σχεδιασμός και η γενική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής που αφορά στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας με τη Σχολική Διαμεσολάβηση. Ειδικότερα, θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα της «Σχολικής Διαμεσολάβησης» (Πρωτόκολλο Ειρηνικής Επίλυσης Διαφορών) το οποίο εφαρμόσαμε στα Δημοτικά Σχολεία της 2ης Περιφέρειας Καβάλας σε μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων. Συγκεκριμένα, θα αναλυθούν βιωματικά οι φάσεις για την πραγματοποίηση του προγράμματος της «Σχολικής Διαμεσολάβησης» για την αντιμετώπιση (δηλαδή, την πρόληψη, τη διαχείριση και την επίλυση) συγκρουσιακών καταστάσεων στο πλαίσιο του σχολείου. Θα παρουσιαστούν, επίσης, ευρήματα για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος και θα συγκριθούν με την κατάσταση που επικρατούσε στα σχολεία πριν την εφαρμογή του.

Το πρόγραμμα του Βιωματικού Εργαστηρίου θα περιλαμβάνει τα εξής μέρη: (1) Εισαγωγή: Τι είναι η Σχολική Διαμεσολάβηση; (2) Σχολική βία: Οριοθέτηση, μορφές, πρακτικές αντιμετώπισης. (3) Έκφραση, αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων σχετικά με τη σχολική βία. Δεξιότητες επικοινωνίας και χαρακτηριστικά του Διαμεσολαβητή. (4) Η διαδικασία της διαμεσολάβησης.

Διοργανωτές

logo elpse

Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία

Κλάδος Αναπτυξιακής Ψυχολογίας

 

logo pamak

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Newsletters

Εγγραφείτε στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μείνετε ενημερωμένοι

Πληροφορίες

Για οποιαδήποτε πληροφορία, μπορείτε να επικοινωνείτε με την εταιρεία διοργάνωσης του συνεδρίου

logo praxicon

Εθν. Αντιστάσεως 101 Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη Τ.Κ. 55 134
Τηλ.: 2310 460 682 - 2310 460 652 | Fax: +30 2310 435 064
email: devpsy18@praxicon.gr
www.praxicon.gr

Ασφάλεια Πληρωμών μέσω ασφαλούς συστήματος ePOS Paycenter της Τράπεζας Πειραιώς - Winbank ePOS Paycenter

©2018 developmentalpsychology.gr. All Rights Reserved. Designed by alta-vista

Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του developmentalpsychology2018.gr και για τη βελτίωση της πλοήγησής σας, σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες.

Χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies Μάθετε περισσότερα

Αποδέχομαι

Πολιτική χρήσης Cookies

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη και εξατομικευμένη εμπειρία των επισκεπτών του, χωρίς να αποθηκεύει αναγνωρίσιμες πληροφορίες για αυτούς. Η χρήση των cookies (Google Analytics cookies), μας επιτρέπουν να αναγνωρίζουμε και να μετράμε τον αριθμό των επισκεπτών και να παρακολουθούμε την επισκεψιμότητα των επιμέρους σελίδων του site για τη συνολική βελτίωση του περιεχομένου στην πλοήγησή τους. Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που τοποθετούνται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή των επισκεπτών ενός site και είναι μια τυποποιημένη μέθοδος καταγραφής των προτιμήσεων των επισκεπτών. Tα cookies δε χρησιμοποιούνται σε καμία περίπτωση για την καταγραφή προσωπικών δεδομένων του χρήστη ούτε λαμβάνουν γνώση οποιουδήποτε αρχείου του προσωπικού του υπολογιστή.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα cookies, π.χ. ενεργοποίηση των cookies, αλλαγή των ρυθμίσεων του προγράμματος περιήγησης και εύρεση και διαγραφή των cookies από το σκληρό σας δίσκο, παρακαλούμε ανατρέξτε στα μενού βοήθειας του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιείτε ή επισκεφτείτε το www.allaboutcookies.org.